Echipamente Audio | Video Ghid | Recenzii

Test pentru boxele de raft Audio Solutions 0322B

Test pentru boxele de raft Audio Solutions 0322B

De mai bine de un deceniu, linia Overture de la producătorul lituanian Audio Solutions i-a fascinat pe pasionații de înaltă fidelitate. In acest articol iti prezint modelul 0322B, o boxa de generatia a treia „biblioteca” care nu duce lipsa de farmec. Dispunând de doar două canale, acest difuzor se remarcă prin designul său elegant și performanța audio impresionantă. Este echipat cu două difuzoare SB-Acoustics, reproiectate cu atenție sub îndrumarea expertă a însuși Gediminas Gaidelis, fondatorul brandului Audio Solutions.

 

Gama Overture MK3 reprezintă a treia generație de boxe entry-level de la Audio Solutions. Modelul Overture MK3 este identificat prin denumirea O3** și urmează versiunii anterioare MK2 marcată O2**. Această a treia serie de Overture introduce un design complet nou în comparație cu predecesorul său. Aceste schimbări vizuale destul de drastice demonstrează o revizuire completă a difuzoarelor – atât în ​​ceea ce privește cabinetul, cât și driverele și structura crossover.

 

 

În seria Overture, O322B este un difuzor de raft cu două căi delicat și rafinat. Este împodobit cu un tweeter cu dom de mătase personalizat, un driver de bas mediu conic ER. Cei mai pretențioși vor aprecia bornele de conexiune masive, acoperite cu un elegant argintiu satinat matuit, oferă o prindere solidă pentru cablurile high-end, garantând astfel rutarea fără pierderi a semnalului muzical. Overture MK3 este disponibil în două culori standard, negru lăcuit și alb lăcuit. Pentru cunoscători, se deschid opțiuni suplimentare cu trei tipuri de lemn – stejar, mahon și wenge.

 

 

Cateva specificatii:

Box-in-a-Box:

Exploatând pe deplin potențialul structurii cabinetului cu autoblocare (Overture MK2), Audio Solutions a proiectat un alt tip de cabinet – structura Box-in-a-Box. Acest tip de cabinet este folosit în difuzoarele premiate Virtuoso și se remarcă prin rigiditatea sa remarcabilă, oferind în același timp proprietăți excelente de amortizare. Observând flexibilitatea sa de utilizare și potențialul carcasei Box-in-a-Box în general, am decis să adaptăm această tehnologie costisitoare la produsele noastre de bază mai ieftine. Gama Overture MK3 beneficiaza de tehnologia cabinetului Virtuoso si este echipata cu sistemul de cabinet Sectional-Box-in-a-Box.

Întregul cabinet este format din două cabinete care se intersectează – un cabinet interior ușor și un cabinet exterior greu. Stratul de poliuretan dintre cele două cabinete acționează ca material de amortizare. Cabinetul interior subțire, dar rigid, oferă suportul necesar structurii în sine și transferă energia undei din spate radiată către straturile exterioare ale cabinetului fără a stoca energie în interiorul materialului și a împiedica reflectarea undei din spate către ascultător. Transferul rapid de energie este esențial pentru a evita oscilațiile cu Q scăzut, care pot dura relativ mult timp și pot ruina reproducerea exactă a sunetului. Pentru a ilustra oscilațiile cu Q scăzut, să ne gândim la oscilații în care energia este stocată pentru o perioadă lungă de timp și oscilațiile se estompează încet din cauza masei mari și a lipsei de amortizare.

Cu o simplă mișcare, veți obține oscilații prelungite nedorite în cabinete. Astfel, energia transferată dintr-o incintă interioară ajunge la incinta externă, care are o masă mare pentru a absorbi energia primită (comparativ cu incinta internă) și are forțe interne scăzute de tensiune și, prin urmare, proprietăți mari de amortizare pentru a disipa energia în căldură cât mai repede posibil. fără a genera oscilații prelungite nedorite. Cu toate acestea, aceste două straturi singure nu pot asigura schimbul și disiparea eficientă a energiei termice. Acesta este motivul pentru care al treilea strat dintre cabinetele exterioare și interioare este atât de esențial – un strat de poliuretan leagă cele două cabinete (care sunt separate cu o fracțiune de milimetru) și oferă o amortizare suplimentară datorită vâscozității sale ridicate. Acest strat nu numai că acționează ca o barieră suplimentară pentru ca energia să fie disipată sub formă de căldură pe măsură ce se deplasează din cabinetul interior în cabinetul exterior, dar ajută și cabinetul exterior cu masă mare să-și oprească rapid mișcarea. Pentru a ilustra principiul său de funcționare, ne putem imagina leagăne oprite brusc cu ajutorul unei perne moi.

 

 

Mini-cornul: Acest difuzor este echipat cu un mini claxon la tweeterul său. Acesta este un tratament special pentru tweeterele cu dom moale. Se știe că tweeterele cu dom moale au distorsiuni mari atunci când sunt conduse la volum mare. Distorsiunile cresc exponențial deoarece partea centrală a domului nu se mai mișcă la anumite niveluri și frecvențe. Acest lucru se datorează însăși naturii cupolei moi. Unii producători folosesc un arc deasupra domului tweeter-ului cu material de amortizare care atinge centrul domului pentru a amortiza acest flex nedorit.

Problema cu un astfel de sistem apare la diferite niveluri de ascultare. Pur și simplu nu este liniar deoarece forța la care centrul domului este împins înapoi de materialul de amortizare este fixă ​​și nu se modifică odată cu excursia tweeter-ului. Alții folosesc materiale de întărire, cum ar fi armăturile de titan, legate de dom. Această soluție este mult mai bună, dar nici nu este lipsită de defecte. Da, întărește structura, dar adaugă și masă, ceea ce modifică caracteristicile de impuls și sensibilitate ale domului. În plus, este destul de costisitor să se fabrice la toleranțe mici, astfel încât parametrii electrici și acustici să nu difere între probe. În schimb, Mini Pavilionul nostru este mult mai eficient pentru fabricarea și repetarea procesului cu toleranțe scăzute. Mini-Pavilionul se bazează pe amortizarea acustică, la fel ca în Pavilioanele obișnuite. Măsurăm cu atenție la ce frecvențe tweeter-ul începe să se flexeze și să emită o avalanșă de distorsiuni. Claxonul Mini este calculat și fabricat conform specificațiilor dorite pentru a amortiza aceste frecvențe. Rezultatul este amortizarea proporțională a mișcării tweeterelor. Cu cât este mai tare, cu atât beneficiază mai mult de amortizarea propriului sunet emis.

Aceasta este descrisă ca impedanță acustică și depinde foarte mult de forma mini-claxonului. Un alt aspect este că Mini Horn mărește sensibilitatea (datorită formei cornului) mai degrabă decât să o scadă (din cauza restricției de mișcare) ca în exemplele anterioare.

 

 

Calitate de fabricatie: Construcția boxelor Overture 0322B întruchipează măiestria, cu o calitate de construcție impecabilă și finisaje meticuloase. Fiecare carcasă acustică este modelată cu atenție la detalii, reflectând un know-how de neegalat. Materialele de înaltă calitate sunt selectate cu meticulozitate pentru durabilitate și estetică, în timp ce finisajele multiple adaugă o notă de rafinament și eleganță. Fabricate manual în Lituania, aceste boxe beneficiază de cele mai înalte standarde de calitate și durabilitate, garantându-le o longevitate excepțională.

Caracteristici tehnice : Tip difuzor cu 2 cai Difuzoare – Tweeter: dom de mătase de 25 mm – Bas: 18,3 cm Frecvența de răspuns (+/-3db): 42Hz – 26kHz (-3dB) Sensibilitate (2,83 V/1 m): 91 dB/ Impedanta nominala: 4 ohmi Frecvența de filtrare: 3.000 Hz Putere recomandată Putere admisă: 80 wați. Tăiere: 160 wați. Dimensiunea recomandată a camerei: 12 până la 45 m² (în funcție de producător) Dimensiuni (Îl*L*D): 424 mm x 250 mm x 390 mm Greutate neta: 14 kg (fiecare).

Impresiile mele de ascultare:

Stimate cititor, trebuie să recunosc cu toată sinceritatea că difuzoarele Audio Solutions 0322B au avut deja onoarea de a fi ascultate în sufrageriile noastre. Cu toate acestea, în acest an trecut din 2022, am acordat, desigur, o atenție limitată acestor elemente sonore. Este adevărat că, în același timp, alte modele de la prestigiosul brand lituanian reușiseră să-mi capteze mai mult urechile, și și-au găsit rapid un cămin fericit. Dar acum o nouă pereche tocmai și-a făcut debutul la Opus 51 și, în interesul adevărului, m-am simțit condus să explorez mai departe.

Și aici, permiteți-mi să vă exprim sincer uimirea mea în creștere. Cum aș fi putut subestima din neatenție astfel de difuzoare? Pentru a finaliza această sesiune de ascultare rafinată, difuzoarele Audio Solutions 0322B se așează maiestuos pe suporturi rigide și de neclintit, în timp ce sunt alimentate de superbul amplificator stereo Neodio TMA. Acesta, la rândul său, primește informațiile muzicale valoroase de la sursa minunat de melodioasă care este convertorul digital-analogic Merasson Reuss, precum și un InnuOS miniZen (inclusiv sursa de alimentare și Phoenix USB).

Difuzoarele stau la o distanță de aproximativ 1,90 metri, în timp ce locul meu de ascultare este la aproximativ 2,20 metri distanță. Să punem mai întâi biserica înapoi în inima satului, pentru că venim în mare parte dintr-o civilizație creștină.

Boxele Audio Solutions 0322B, cu un preț actual de 2.500 de euro cu taxe incluse perechea, se încadrează în categoria boxelor de bibliotecă mid-range. Așa că să ne întrebăm despre performanța lor față de cea a unor modele concurente de același standard, precum și cu altele poziționate în gama superioară. Ce concluzii vom trage din asta? În murmurul blând al încăperii în care a rezonat muzica transmisă de la sistemul HiFi, a apărut deodată un vizitator, uimit de întinderea vastă și de fluiditatea încântătoare a sunetului care se răspândea. De fapt, atunci când ascult Audio Solutions 0322B, aceasta este prima impresie care mă întâmpină: difuzoarele se îmbină în decorul sufrageriei, ajung să dispară complet, lăsând să înflorească prezența vibrantă a muzicienilor. Dacă înregistrarea se face cu talent, iluzia realismului se impune cu o intensitate izbitoare. Într-adevăr, acest argument, invocat frecvent de cunoscătorii de difuzoare acustice, găsește aici o justificare autentică, departe de artificiile menite să seducă clientul. Traduce fidel un sentiment experimentat la ascultarea acestui sistem audio. Dacă numai toate sistemele HiFi întâlnite în timpul rătăcirilor mele sonice ar putea oferi această experiență holografică, ce minune ar fi! Pentru a explora mai departe, aș putea descrie precizia și finețea rafinată, niciodată agresivă, care caracterizează vârful spectrului de sunet (înaltele).

Aș putea menționa mediile, unde vocile se ridică cu o claritate, realism și lizibilitate izbitoare. Mi-aș putea extinde povestea menționând basul, vioi și distinct, oferind o adâncime rară pentru difuzoarele compacte așezate pe piedestalele lor. Dar ar fi renunțarea la esența însăși, la plăcerea pură de a asculta muzică, să derulezi albumele ca niște perle prețioase pentru a te răsfăța cu o bijuterie rară. Ah, îmi subliniezi aceste laude și ai dreptate. La începutul primăverii, mă simt într-o dispoziție favorabilă. Timpul, ce repede trece! De mulți ani, am cercetat și analizat numeroase elemente de High Fidelity, unele dezamăgitoare, altele abia acceptabile și câteva rare, afișând un raport calitate/preț deosebit de remarcabil în această lume a HiFi adesea predispusă la excese de preț.

Audio Solutions 0322B se încadrează tocmai în această din urmă categorie. Ei provoacă fără rușine difuzoarele mult mai scumpe. Pentru a evita orice neînțelegere, mă voi abține să menționez mărci, dar de multe ori vorbim despre producători industriali care, în căutarea lor, par să acorde mai multă importanță marketingului decât cercetării pure. Iertați-mi impertinența, dar trebuie să recunosc că sunt și rămân critic.

Concluzii:

După ce ați citit cele de mai sus, cu siguranță veți fi înțeles în ce măsură admirația mea pentru boxele Audio Solutions 0322B.

Fie că ascultăm muzică baroc, simfoniile grandioase ale lui Gustav Mahler, coloanele sonore captivante ale celor mai recente blockbuster, cele mai recente melodii captivante ale genialului muzician de jazz Charles Lloyd sau chiar ritmurile frenetice ale muzicii urbane contemporane, iubitorii de muzică și audiofilii le vor găsi în ele o sursă infinită de satisfacţie.

 

Carnavalul 1729

Artiști: Stefano Montanari, Il Pomo d’Oro, Ann Hallenberg
Publicat la 01/06/2017 de PENTATONE
Gen: Opera barocă

Carnavalul venețian din 1729 a fost un eveniment extraordinar, în care teatrele de operă s-au întrecut cu o emoție de neegalat pentru a prezenta cei mai eminenți cântăreți ai vremii, în special legendarul Farinelli. Compozitorii populari au profitat de această ocazie cu entuziasm, creând lucrări încântătoare, sublimate în timpul unor producții grandioase.

Inaugurarea carnavalului a fost mărită de tragedia lui Leonardo Leo, Cantone in Utica, unde au izbucnit arii orbitoare precum „Soffre talor del vento” și „Ombra adorata”. Farinelli, cu prezența sa de neegalat, a triumfat în opera Semiramide a lui Nicolo Porpora, dezvăluind toată amploarea virtuozității sale. Opera lui Geminiano Giacomelli Gianguir a oferit o arie de profundă emoție, „Mi par sentint la bella”.

Cele mai multe dintre aceste pietre prețioase muzicale, reînviate pentru ocazie, sunt surprinse aici pentru prima dată în acest recital. Ann Hallenberg, prin arta sa magistrală, întruchipează cu brio mai multe divos și dive care au luminat scenele venețiene în timpul acestui carnaval memorabil.

Acest album dublu aranjat inteligent oferă o selecție de extrase, dintre care majoritatea sunt primele de pe disc. Dintre ariile cantabile se remarcă captivantul „Quanto bello agl’occhi miei” de Orlandini, „Bel piacer saria d’un core” de Porpora și „Ombra cara” de Leo. Hallenberg, fidel stilului său, dezvăluie o tehnică agilă și o livrare vocală amplă, oferind o interpretare magistrală care pune în valoare aceste pagini muzicale excepționale.

Cinele regelui

Artiști: Arion Baroque Orchestra, Mathieu Lussier
Publicat la 09.08.2023 de Les Disques ATMA Inc.
Gen: baroc clasic

Muzicienii Arion Baroque Orchestra îmbracă distinsele finețe ale vremii, gata să onoreze o invitație la curtea regală! În parteneriat cu Centrul de Muzică Barocă din Versailles, noul lor album te transportă în splendoarea festivităților lui Ludovic al XIV-lea și Ludovic al XV-lea, de la Versailles la Fontainebleau, unde muzica a însoțit momentele de splendoare. Lucrările unor compozitori precum Delalande, Destouches, Blamont, Rameau și Francoeur, foști servitori ai curții, au fost inspirate din colecții de dansuri, operă-balet și comedie-balet.

Fiecare fragment, caracterizat printr-o „Uvertură” nobilă și ritmică, se desfășoară apoi în dansuri la tempo-uri variate, reflectând diversitatea sărbătorilor. De la festivitățile energice de la Delalande și Destouches până la tonurile mai pașnice ale lui Blamont și Rameau, evocând liniștea unei seri aristocratice. Simfonia sărbătoarei regale a lui Francoeur oferă o încheiere maiestuoasă, amintind de festivitățile de la masa domnească.

Mathieu Lussier, superintendent muzical la Arion, recreează cu măiestrie spiritul epocii, dând repertoriului profunzimea necesară. Această sărbătoare muzicală, o adevărată încântare pentru urechi, mărturisește importanța muzicii în viața regală a secolului al XVIII-lea, oferind melodii rafinate pentru a fi savurate fără moderație.

 

La La Land (partitură cinematografică originală)

Compozitor: Justin Hurwitz
Publicat la 09.12.2016 de UMGRI Interscope
Gen: Coloane sonore de film (Jazz, muzical)

Prin primele două filme ale sale, a devenit clar că muzica este însăși esența universului regizorului american Damien Chazelle. Această viziune a fost confirmată cu La La Land, o comedie muzicală uluitoare. Pe vremuri, Hollywood-ul a fost o formidabilă fabrică de comedii muzicale, dar acele zile par îndepărtate, genul căzând în desuetudine înainte de a reapare episodic (Moulin Rouge, Mamma Mia, Chicago…). Inspirat de Stanley Donen și Jacques Demy, Chazelle a realizat un tur de forță aducând un omagiu tradiției în timp ce și-a plasat filmul în modernitate.
Complice lui, compozitorul Justin Hurwitz, fost coleg de clasă la Harvard cu care a colaborat la lucrările sale anterioare, oferă o partitură magistrală, combinând romantismul subtil și dinamismul. Partitura lui La La Land, ca și melodiile sale, este un adevărat foc de artificii auditiv, care poate fi savurat atât pe ecran, cât și în afara acestuia.

Cerul va mai fi acolo mâine

Artiști principali: Charles Lloyd, Jason Moran, Larry Grenadier, Brian Blade
Lansat pe 15.03.2024 de Blue Note Records
Gen: Jazz

După remarcabila sa „trilogie de trios”, în care a concertat într-o diversitate orchestrală izbitoare, Charles Lloyd, la vârsta de 85 de ani, revine cu un nou album monumental și magistral. Acesta din urmă, primul în studio de la sesiunile din 2017 care au generat Grădinile dispărute și Poemul tonului, apare ca o lucrare de rezumat, condensând șaizeci de ani de carieră de excepție.

În fruntea unui cvartet unic, care reunește pe Jason Moran la pian, Larry Grenadier la contrabas și noul venit Brian Blade la tobe, Lloyd ne poartă într-o odisee muzicală de voluptuozitate senzuală incomparabilă și profunzime mistică. Prin cincisprezece piese, inclusiv șase noi compoziții, el desfășoară o melodie impregnată de seninătate și libertate, explorând cu acuratețe teritoriile interioare ale jazz-ului.

Temele încorporate, Booker’s Garden și Ghost of Lady Day, dedicate lui Booker Little și Billie Holiday, se dezvăluie ca vârfuri emoționale, mărturisind empatia și fraternitatea cu care Lloyd abordează istoria jazz-ului. Cu acest album atins de grație, semnează o capodopera, în care lirismul său intact luminează peisaje deopotrivă melancolice și atemporale.

Scrie un comentariu

Your email address will not be published.

Citeste si: