YouTube Music – Rivalul Spotify de la Google

Fiind lansat in urma cu putin timp, noul serviciu de streaming ofera o platforma gratuita, ad-supported, alaturi de o optiune premium, pentru care cei interesati vor trebui sa plateasca.

Anul trecut Music Consumer Insight Report al IFPI ((International Federation of the Phonographic Industry) a descoperit ca 46% din timpul petrecut pentru ascultarea muzicii on-demand s-a desfasurat pe YouTube.

Google afirma ca YouTube are peste 1 miliard de utilizatori pe luna.

De aceea, este logic ca Google sa nu fi acceptat doar o varianta audio de la Youtube. Google avea, bineinteles, serviciul Google Play Music, dar a  lansat un nou serviciu de streaming muzical, YouTube Music.

YouTube Music este disponibil pe pietele din Statele Unite, Australia, Noua Zeelanda, Mexic,  Coreea de Sud, Marea Britanie si alte cateva.

Serviciul are rolul de a pune toata muzica intr-un singur loc. Cantece, albume, playlist-uri, radiouri, precum si catalogul exclusiv de remixuri, cover-uri, performante live si videoclipuri al celor de la YouTube vor fi foarte simplu organizate si personalizate.

YouTube pare sa se concentreze pe descoperirea muzicii. Un home screen personalizat va oferi recomandari bazate pe istoricul de ascultare al oamenilor, analizand si locul in care se aflau sau activitatile pe care le intreprindeau in momentul ascultarii. Spre exemplu, daca sunteti la sala de fitness, YouTube Music va va recomanda melodii specifice. In plus, daca sunteti in cautarea unei piese anume, dar nu-i mai stiti numele, va trebui doar sa va amintiti o descriere sau cateva versuri.

Vor fi create „mii” de playlist-uri pentru a ajuta utilizatorii sa descopere muzica noua, la fel cum face Spotify cu Discover Weekly si mixurile personalizate pe genuri muzicale sau diverse stari.

Va exista, de asemenea, o aplicatie mobila „reimaginata” si un nou desktop player.

Similar cu Spotify, YouTube Music va avea o versiune gratuita, cu suport publicitar, precum si o versiune Premium, cu abonament de 9.99$/luna, cea din urma oferind ascultari de fundal, posibilitatea descarcarii si, evident, o experienta fara reclame.

Vestea buna pentru abonatii Google Play Music este ca vor primi acces la TouTube Music Premium in fiecare luna de valabilitate a abonamentului actual.

Si asta nu este tot. Google are, de asemenea,  YouTube Red, un serviciu video, pe baza de abonament, cu continut premium, exclusiv. Google foloseste aceasta ocazie pentru un rebranding: YouTube Red va deveni YouTube Premium si va oferi vizionari gratuite si va oferi vizionari in background sau in offline, fara reclame si acces la YouTube Originals. Noul abonament de 11.99$ pe luna va include serviciul YouTube Music si ar putea fi rebranding-ul de care serviciul are nevoie pentru a se lansa in Marea Britanie.

Cu Spotify anuntand o noua aplicatie mobila gratuita, regandita, in incercarea de a atrage mai multi utlizatori, lansarea YouTube Music ar putea fi o piedica in calea acestei ambitii? Ramane de vazut.