Echipamente Audio | Video Ghid | Recenzii

Davis Acoustics Balthus 90 – Test

Davis Acoustics este unul din cei 3 producatorii de boxe francezi cu o traditie de peste 30 de ani. In anii ’70 Michel Visan, fondatorul companiei, a dezvoltat ca Chief Designer mai multe tipuri de boxe pentru diferiti producatori de boxe. In anul 1986 a fondat Davis Acoustics, o micuta afacere de familie pornita cu doi angajati in Saint Maur des Fosses in apropiere de Paris. Afacerea a crescut atat de mult in urmatorii ani, incat micutul atelier parisian in care se manufacturau initial boxele s-a transformat intr-o unitate de productie industriala construita in Troyes, Franta. Intr-o lume in care micile companii ce continua sa manufactureze produse de calitate la preturi rezonabile sunt achizitionate de marile corporatii pentru a le aduce acestora din urma plus valoare, Davis Acoustics a reusit sa isi pastreze identitatea si sa continue sa functioneze ca o afacere 100% franceza. Aceasta independenta le permite sa produca boxe cu componente manufacturate in intregime in fabrica din Troyes de tehnicieni specializati.

Prezentare generala
Balthus 90 este o boxa eleganta, discreta, cu un design rafinat, potrivita unui spatiu de locuit modern. Seria Balthus este disponibila in doua variante de culoare negru si walnut (nuc). Balthus 90 are urmatoarele dimensiuni 108 cm (H) x 23 cm (l) x 32,5 cm (adancime), este o boxa pe trei cai, partea de bas este asigurata de doua difuzoare de celuloza cu dimensiunea de 21 cm, zona de medii este compusa dintr-un difuzor de kevlar de 13 cm, iar inaltele sunt acoperite de un tweeter de matase cu dimensiunea de 25 mm. Boxa are un SPL de 93 dB, coboara pana la 30 Hz si poate suporta o putere maxima amplificata de 250 W. Producatorul recomanda un amplificator de minim 100 W pentru un sunet care sa atinga potentialul acestor boxe.
Solutia tehnica adoptata de producatorul francez la aceasta boxa este una de top si in cele mai multe cazuri o gasim implementata la boxe cu preturi care trec usor de 5 mii de euro. Pentru a evita interferentele intre frecventele de bas si cele inalte/medii, Balthus 90 sunt construite avand doua zone complet separate. Tweeterul si difuzorul dedicat frecventelor medii are propria cutie de rezonanta, iar cele doua difuzoare de 21 cm dedicate basului au la randul lor propria cutie de rezonanta.

 

Sistemul de test a fost compus din urmatoarele:
• sursa digitala – Yamaha NP S303
• amplificator – Yamaha A-S 801
• boxe – Balthus 90
• cabluri – The Chord Company din seria Epic
Muzica aleasa a fost aleasa asa incat sa puna in evidenta toate aspectele unui sunet complet. Am ascultat inregistrari care sa puna in valoare vocea umana, basul, spatiul de auditie, dinamica si detaliile unei orchestre mari compusa din mai multe instrumente. Cititorii nostri mai vechi vor observa ca folosim aceleasi inregistrari ca acum cateva luni. Preferam sa nu schimbam muzica ascultata, pentru ca asa este mai usor sa observam schimbarile survenite in sunet in functie de sistemul ascultat.
Din pacate conditiile de ascultare in showroom nu sunt cele mai bune. Camera noastra are forma unui cub. Din punct de vedere acustic aceasta forma influenteaza negativ cel mai mult sunetul. In cazul Balthus 90, o boxa mare, cu doua woofere de 23 cm dedicate pentru bas, ne asteptam ca basul sa fie usor evidentiat.

Teste
Am inceput auditia cu Katie Melua. Vocea se simte luminoasa si matasoasa, plina de energie si foarte bine definita, un sunet specific tweeterelor de matase. In cazul Balthus 90 sunetul vocii este zugravit in tonuri calde, vii si pline de veselie. Partea de jos a spectrului, chiar in situatia in care noi in showroom am acoperit colturile cu bass traps, tinde sa fie evidentiata. Basul este o idee mai tonic, acoperind usor frecventele medii, insa sunetul rezultat este de calitate si foarte putin enervant. Instrumentele s-au auzit bine in spatiul camerei, focusate si bine asezate, cu scurte momente in care toba parca tindea sa fie in prim plan.
Malia / Boris Blank – basul generat electronic a rasunat adanc si dens, cu o imagine stereofonica avand o scara remarcabila. Ca ascultator aveam senzatia ca sunt la un concert de muzica electro. Greutatea basului se simtea foarte bine, aproape de senzatia unui bas generat de un subwoofer. Cu plusul acustic din zona inferioara a spectrului audio adaugat de camera, basul atinge usor zona de sub bas, ori asta inseamna o cantitate mare de energie ce cu siguranta ar face fericit un fan al basului in exces. Instrumentele electronice au fost bine prezentate, cu efecte de studio corect integrate, oferind o multitudine de subtilitati audio. Cu boxele acestea ascultatorul incepe sa inteleaga ce inseamna munca inginerului de studio pe un album de muzica electro. Unele sunete pareau sa vina de departe, apoi se apropiau de mine, altele se miscau de la stanga la dreapta in fata, apoi ma trezeam impachetat ca o clatita de un sunet complet. In contextul acusticii camerei si a faptului ca Balthus 90 sunt boxe recomandate pentru camere de peste 20 metri patrati, vocea umana a avut o prezentare discreta.
Dire Straits – in ciuda camerei, sunetul de toba nu a suferit o crestere artficiala evidenta si a ramas plin de impact, cu kick energic si viteza buna. Acest fapt se datoreaza implementarii celor doua difuzoare de bas care reusesc sa nu copleseasca restul de frecvente. Din acest motiv toba nu s-a transformat intr-un butoi gol lovit cu bete de un rocker nebun, ba din contra, a capatat o dimensiune noua, cu detalii bine structurate si pline de realism. Chitarile sunt bine prezentate, sunetul lor este corect armonizat cu vocea si toba, se disting separat, au o tenta nervoasa, fara sa scuture simturile, asa cum trebuie sa fie o inregistrare blues-rock. Vocea lui Mark Knopfler bine punctata, asezata pe centru, bogata in detalii timbrale, cu un sunet realist si natural.
Saint-Saëns – Boxele mari produc sunet mare. Cu aceasta propozitie ar trebui sa terminam articolul de astazi. Ca sa puteti intelege ce inseamna sunetul acestor boxe trebuie sa mergeti la un concert la Ateneul Roman. Mergeti la concert apoi va asteptam la noi, la o auditie comparata intre amintirea evenimentului trait de dumneavoastra la Ateneu si sunetul produs de boxele Balthus 90.

Concluzii
• Pro: boxele sunt manufacturate in Franta, raport calitate pret greu de batut de boxe produse de mari companii audio in China, au un sunet mare, bas profund, inalte de matase, medii coerente, un sunet tonic.
• Contra: au nevoie de un amplificator solid, de o camera de minim 20 metri patrati si de o pozitionarea atenta in camera.

Puteti gasi descrierea, caracteristicile complete, precum si pretul acestui produs aici link.

 

 

Scrie un comentariu

Your email address will not be published.

Citeste si: